Původně specializovaný módní obchodní dům je situován na nároží Gočárovy ulice a ulice Letců na Pražském Předměstí. Kompaktní hmota uzavřela blok zástavby ze třicátých až padesátých let. Čtyřpodlažní budova plynule navazuje na okolní zástavbu svou výškou i hmotovým uspořádáním. První až třetí podlaží jsou určena pro prodejní plochy, čtvrté částečně ustupující podlaží pak obsahovalo zázemí (kanceláře, učňovské středisko, úpravna oděvů). Konstrukčně je objekt řešen jako ocelový skelet neobvyklého rozponu 16,5 m (konstrukční modul činí v obchodní části 6,0 × 16,5 m, ve skladové části pak 6,0 × 9,0 m). Hlavní kubus domu, jenž je vykonzolován nad prosklený parter, je ponechán zcela bez oken a jeho keramický obklad je řešen jako výtvarné dílo s abstraktními motivy. Jeho autorkami jsou přední české výtvarnice keramiky Lydie Hladíková, Děvana Mírová a Marie Rychlíková, které vytvořily obklad z velkoplošných tvarovek a pásků s plasticky řešenými detaily, jejichž tvary vznikly ručním modelováním.
Projekt obchodního domu DON, zaměřeného na oděvy a módní doplňky, je datován rokem 1968, realizace pak probíhala v letech 1969–1974. Generálním projektantem byl Státní projektový ústav obchodu Brno a architektem byl Jan Doležal. Uváděné investiční náklady činily 25 952 000,- Kčs. Obchodní dům nabízel pánskou a dámskou módu, kožešinové výrobky, klobouky a módní doplňky. Po roce 1989 se změnil nabízený sortiment, v současné době je zde nabízen zejména nábytek, kuchyně a spotřební zboží a je zde umístěno fitness centrum.
Obchodní dům DON je ojedinělým příkladem na módu specializovaného obchodního domu z přelomu 60. a 70. let 20. století a představuje tak jeden z cenných dokladů vývoje obchodu a obchodních staveb na území České republiky. Jeho význam tkví v jedinečném architektonickém řešení a zejména mimořádně citlivém urbanistickém zakomponování do okolní zástavby (což byl ve své době poměrně ojedinělý přístup v porovnání s řadou dalších staveb pro obchod na území ČR, jejichž vztah k okolnímu prostředí je spíše problematický). Dům vytváří přirozenou nárožní dominantu této části Gočárovy třídy. Budova je již zcela zažitou součástí obrazu města a jednou z ikonických staveb Hradce Králové.
Zcela zásadní je výtvarně pojednané řešení keramického obkladu fasády od významných českých výtvarnic – výtvarnic keramiky Lydie Hladíkové, Děvany Mírové a Marie Rychlíkové, které se ve svém společném ateliéru věnovaly mj. právě realizacím pro architekturu 60. a 70. let 20. století. Mezi jejich největší úspěchy patřily zlaté medaile z výstavy EXPO v Bruselu a z mezinárodní výstavy keramiky v Praze či hlavní cena v oboru výtvarného umění ČSSR za realizaci v architektuře a průmyslu z roku 1965. Keramický obklad obchodního domu DON patří nepochybně mezi jejich nejvýznamnější realizace a podle historika architektury Petra Klímy je „jedním z příkladů úspěšné spolupráce architekta a umělce, kdy se výtvarné dílo stalo prvkem funkčního řešení projektu.“
LZL